#Ferie og rejse #Pseudomor #Rejse med børn!

En flyvetur med pseudotvillinger.

26. august 2017

Okay tid til update: vi har igår fløjet med pigerne for første gang, jeg ville ønske at jeg kunne berolige mine læsere med små børn, meeeeen desværre ikke. Måske var det en blanding af trætte børn og presset forældre? Måske synes Ellie bare ikke at flyvning er der fedeste? Og måske var det en blanding. Faktum er at Ellie var sur/irriteret stort set hele vejen.

Vi skulle flyve fra Billund kl 17, det anbefales at komme 2 timer i forvejen og vi havde en times kørsel til Billund. Med to små børn der normalt sover middagslur fra 11.30/12.00 til 14.00/15.00, så er de flytider en anelse presset. Men hey, de valgte også at ændre tiderne, lige efter vi havde bestilt rejsen 😥 .. Nå, kl. 11.30 sad vi i bilen, med retning mod Billund – på den måde kunne pigerne få deres lur, og vi kørte bare en omvej. kl 13.00 vi var ikke engang halvvejs, og begge pigerne vågnede, alt for tidligt! Fuck. Vi ankom til Billund kl 13.45 og gik mod indtjekning i lufthavnen. Alt i Billund lufthavn er efterhånden blevet selvbetjening og med 2 kufferter, 4 x håndbaggage, 1 dobbeltklapvogn og 2 små børn så det ud til at blive noget af en udfordring at komme gennem check-in, men det gik ret smooth alligevel! Så langt så godt. I security gik det knap så godt, jeg blev udpeget til stikprøvekontrol af kemikalier og andre sprængfarlige væsker men gik dog igennem uden problemer – værre var det for håndbaggagen, vi havde lagt noget frugtmos i tasken til bilturen som vi havde glemt alt om, så hele tasken skulle gennemrodes 😂 derudover havde jeg pakket ca 30 små pakker ind med figurene fra gurli gris og zootropolis til Agnes, men de lå tilfældigvis i kassen med vandet til Ellies flaske, så de skulle også tjekkes igennem.. Vi kom igennem, dog uden frugtmosen og lidt forsinket – men så var det jo godt at vi var i god tid!

Vi spiste lidt mad på sunset inden flyturen; allerede der begyndte Ellie at være sur, hun vil lige pt ikke sidde stille – fedt når man har 3.5 timers flyvning foran sig..

Vi købte lidt til flyturen og gik mod gaten – Agnes var vildt spændt, Ellie var ikke 😂

Inde i flyveren fik vi 3 okay pladser, nede bagerst i flyveren, omringet af andre børnefamilier, yes tænkte jeg, indtil en lille dreng på omkring 8 år udbrød “ej øv mor, en baby! De er så irriterende når man flyver”.. Og selvom jeg ikke burde lade mig påvirke, er det svært ikke at gøre.

Ellie blev irriteret allerede da vi skulle lette, for det med fastspænding, det er hun slet ikke fan af. Hele flyturen fortsatte sådan, Ellie gad ikke sidde stille – Agnes synes det var unfair at Ellie måtte gå på gangen med mig, når hun ikke måtte. Da klokken var 18.30 begyndte Agnes at sige at hun var sulten, og som de elendige forældre vi i øjeblikket følte os som, havde vi kun taskerne fyldt med fignestænger og chokolade … Vi købte en cookpot fra knor som flyet solgte – den delte pigerne og problemet var løst. Eller – altså maden var vildt varm og de var meget sultene, så jeg tyggede maden, spyttede ud og gav det til dem som en anden fuglemor 🙋 ..

Vi ankom med besvær til Chania lufthavn kl 20.20 – fik vores baggage og fandt vores bus. Kl 22.00 ramte vi hotellet, med 2 trætte børn! ❤

Ellie stod selvfølgelig op kl. 06.00 som hun plejer, så vi tog det roligt fra morgenstunden med en gåtur mens Agnes og far sov liiidt længere ❤

Vi nyder ferien, og jeg skal selvfølgelig nok skrive mere om ferien, meeen med 2 børn der ikke sover ret meget hernede og sparsom internetforbindelse når de sover, så må det vente 😜